کنترل جمعیت یا انقراض شیعه

«برژنسکی» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفته است: از فکر کردن به حمله‌ی پیش‌دستانه علیه تأسیسات هسته‌ای ایران اجتناب کنید و گفت‌وگوها با تهران را حفظ کنید؛ بالاتر از همه بازی طولانی‌مدتی را انجام دهید؛ چون زمان و آمارهای جمعیتی و تغییر نسل در ایران به نفع رژیم کنونی نیست».

هر شیعه‌ی متدین و پیرو اهل بیت علیهم‌السلام باید بداند اگر به نظریه‌ی غلط و غربی «کنترل جمعیت» عمل نماید، در حقیقت به کاهش جمعیت شیعه کمک نموده و کشوری را که قرن‌ها پرچم‌دار تشیع بوده با دست خود تقدیم وهابیت می‌نماید.

دغدغه‌های امام خامنه‌ای درباره‌ی خطر کاهش جمعیت

  • ما اگر چنان‌چه با این شیوه‌ای که امروز داریم حرکت می‌کنیم پیش برویم، در آینده‌ی نه چندان دور، یک کشور پیری خواهیم بود که علاج این بیماری پیری هم در حقیقت در دسترس نیست؛ حالا نه در دسترس ما نیست، در دسترس هیچ‌کس نیست؛ یعنی امروز کشورهایی که در دنیا دچار پیری شده‌اند و قدرت زاد و ولد خودشان را از دست داده‌اند؛ به دشواری می‌شود گفت که راه علاجی برای حل این مشکل دارند. ما هم طبعاً با همین مشکل مواجه خواهیم شد و نباید بگذاریم به این‌جا برسد. البته مبانی اسلامی و تفکر اسلامی در زمینه‌ی جمعیت و افزایش جمعیت و با توجه به وضع جغرافیای سیاسی منطقه و کشور جمهوری اسلامی، یک چیزهای روشن و واضحی است.
  • این میل به کم بودن فرزند، یک عارضه است؛ و الّا انسان به طور طبیعی فرزند را دوست می‌دارد. چرا ترجیح می‌دهند افرادی که فقط یک فرزند داشته باشند؟! چرا ترجیح می‌دهند فقط دو فرزند داشته باشند؟! چرا زن به شکلی، مرد به شکلی پرهیز می‌کنند از فرزندداری؟! این‌ها را بایستی نگاه کرد و دید عواملش چیست؛ این عوامل را پیدا کنید. بر روی علاج این عوامل بیماری‌زا ـ‌که به اعتقاد بنده این‌ها عوامل بیماری‌زا است‌ـ متخصصین و صاحبان اندیشه را بخواهید فکر کنند. فرض کنید مثلاً بالا رفتن سن ازدواج؛ بلاشک یکی از چیزهایی که باروری را محدود می‌کند خب. این یکی از کارهایی است که باید در کشور فکر بشود. چرا سن ازدواج در کشور ما بالا رفته؟ مگر جوان هفده ساله، هجده ساله، نوزده ساله، احتیاج ندارد به اطفاء نیاز جنسی و غریزه‌ی جنسی؟! ما باید این را فکر کنیم. خب، از آن طرف می‌گویند که این‌ها خانه ندارند، شغل ندارند، درآمد ندارند؛ ببینیم چگونه می‌شود کاری کرد که همه‌ی این‌ها با هم جمع شوند. ما نباید تصور بکنیم که حتماً بایستی یک نفری خانه‌ی ملکی داشته باشد، یک شغل پردرآمدی داشته باشد، بعد ازدواج بکند؛ نه، اِن یَکُونُوا فُقَراءَ یُغنِهِمُ اللهُ مِنْ فَضلِهِ. این قرآن است با ما دارد این‌جور حرف می‌زند.
  • بنده هم‌چنان معتقدم کشور ما کشور هفتاد و پنج میلیونی نیست، کشور ما صد و پنجاه میلیونی است. حالا ما دست کم را گرفتیم گفتیم صد و پنجاه میلیون، بیش‌تر هم می‌شود گفت. قطعاً این کشور با این سطح وسیع، با این تنوع آب و هوایی، با این امکانات فراوان زیرزمینی، با این استعداد بالقوه‌ی علمی که در این کشور وجود دارد، می‌تواند یک کشور پرجمعیتی باشد و ان‌شاءالله خودش هم این جمعیت را اداره کند؛ یعنی هم‌چنان که ما فکر می‌کنیم که اگر چهار پنج بچه افتاد روی دوش یک خانواده، وضع زندگیشان چگونه خواهد شد، فکر این را هم بکنید که این چهار پنج بچه وقتی بزرگ شدند و کاری پیدا کردند و شغلی پیدا کردند چه کمکی می‌توانند به پیشرفت کشور بکنند؛ یعنی این را هم باید فکر کرد. (قسمت‌هایی از پیام معظم‌له به همایش ملی تغییرات جمعیتی در 9/8/92)
  • مسأله‌ی تحدید نسل برای کشور ما خطر است. من به شما عرض بکنم محدود کردن نسل، برای کشور ما یک خطر بزرگی است. ما در منطقه‌ی خطر مبالغ زیادی پیش رفتیم، باید برگردیم. البته شنیدم در مجلس طرحی در حال بررسی است؛ منتها آن‌طور که برای ما نقل کردند، آن طرح جواب نمی‌دهد؛ این مقداری که در این طرح دیده شده، جواب‌گو نیست. مسؤولان و علاقه‌مندان و آشنایان با مقتضیات این کار در مجلس، باید توجه کنند و درست انجام دهند. (بیانات معظم‌له در دیدار با مسؤولان نظام در 30/4/92)
  • یکی از مهم‌ترین وظایف زن خانه‌داری است. همه می‌دانند؛ بنده عقیده ندارم به این که زن‌ها نباید در مشاغل اجتماعی و سیاسی کار کنند؛ نه، اشکالی ندارد؛ اما اگر چنان‌چه این به معنای این باشد که به خانه‌داری به چشم حقارت نگاه کنیم، این می‌شود گناه. خانه‌داری یک شغل است؛ شغل بزرگ، شغل مهم، شغل حساس، شغل آینده‌ساز. فرزندآوری یک مجاهدت بزرگ است. ما با خطاهایی که داشتیم، با عدم دقت‌هایی که از ماها سرزنده، یک برهه‌ای در کشور ما متأسفانه این مسأله مورد غفلت قرار گرفت و ما امروز خطراتش را داریم می‌بینیم؛ که من بارها این را به مردم عرض کرده‌ام: پیر شدن کشور، کم شدن نسل جوان در چندین سال بعد، از همان چیزهایی که اثرش بعداً ظاهر خواهد شد. وقتی هم اثرش ظاهر شد، آن روز دیگر قابل علاج نیست، اما امروز چرا، امروز قابل علاج است.
  • فرزند آوری یکی از مهم‌ترین مجاهدت‌های زنان و وظایف زنان است؛ چون فرزندآوری در حقیقت هنر زن است؛ او است که زحماتش را تحمل می‌کند. او است که رنج‌هایش را می‌برد. او است که خدای متعال ابزار پرورش فرزند را به او داده است. خدای متعال ابزار پرورش فرزند را به مردها نداده، در اختیار بانوان قرار داده، صبرش را به آن‌ها داده، عاطفه‌اش را به آن‌ها داده، احساساتش را به آن‌ها داده، اندام‌های جسمانی‌اش را به آن‌ها داده، در واقع این هنر زن‌ها است. اگر چنان‌چه ما این ها را درجامعه به دست فراموشی نسپریم، آن وقت پیشرفت خواهیم کرد. (بخش‌هایی از بیانات رهبری در دیدار جمعی از مداحان در 11/2/92)
  • یکی از خطاهایی که خود ما کردیم ـ‌بنده خودم هم در این خطا سهیمم‌ـ این مسأله‌ی تحدید نسل از اواسط دهه‌ی 70 به این طرف باید متوقف می‌شد. البته اول که سیاست تحدید نسل اتخاذ شد، خوب بود، لازم بود، لیکن از اواسط دهه‌ی 70 باید متوقف می‌شد. این را متوقف نکردیم. این اشتباه بود. عرض کردم مسؤولین کشور در این اشتباه سهیمند، خود بنده‌ی حقیر هم در این اشتباه سهیمم. این را خدای متعال و تاریخ باید بر ما ببخشد. نسل جوان را باید حفظ کرد. با این روند کنونی اگر ما پیش برویم ـ‌من چندی پیش هم در ماه رمضان در سخنرانی گفتم‌ـ کشور پیر خواهد شد. خانواده‌ها، جوان‌ها باید تولید مثل را زیاد کنند؛ نسل را افزایش دهند. این محدود کردن فرزندان در خانه‌ها، به این شکلی که امروز هست، خطا است. (بیانات رهبری در اجتماع مردم بجنورد در 19/7/91)
  • یک زمانی را مشخص کردند و به من نشان دادند که در آن زمان، ما از جمعیت فعلی‌مان کم‌تر جمعیت خواهیم داشت. این‌ها چیزهای خطرناکی است. این‌ها را بایستی مسؤلین کشور به‌جد نگاه کنند و دنبال کنند. در این سیاست تحدید نسل حتماً بایستی تجدید نظر شود و کار درستی باید انجام بگیرد. این مسأله‌ی افزایش نسل و این‌ها جزء مباحث مهمی است که واقعاً همه‌ی مسؤولین کشور ـ‌نه فقط مسؤولین اداری‌ـ روحانیون، کسانی که منبرهای تبلیغی دارند، باید در جامعه درباره‌ی آن فرهنگ‌سازی کنند؛ از این حالتی که امروز وجود دارد ـ‌یک بچه، دو بچه‌ـ باید کشور را خارج کنند. رقم صد و پنجاه میلیون و دویست میلیون را اول امام گفتند و درست هم هست. ما باید به آن رقم‌ها برسیم. (بیانات رهبری در دیدار با کارگزاران نظام در 3/5/91)
  • هر اقدام و تدبیری که می‌خواهد برای متوقف کردن رشد جمعیت انجام بگیرد، بعد از صد و پنجاه میلیون انجام بگیرد. (بیانات رهبری در دیدار با مسؤولان نظام در 16/5/90)


دیدگاه علما و بزرگان درباره‌ی فرهنگ نامبارک «کنترل جمعیت»

  • آیت‌الله سبحانی: در شرایط کنونی محدود کردن نسل خلاف شرع و گناه است.
  • آیت‌الله مصباح یزدی: مخالفان در کشورهای شیعه‌نشین همان سیاست صهیونیست‌ها را دنبال می‌کنند. خودشان به شدت به فکر ازدیاد جمعیت هستند اما شیعیان را به کنترل و کاهش جمعیت ترغیب می‌کنند.
  • آیت‌الله نوری همدانی: «فرزند کم‌تر، زندگی بهتر» یک شعار و سیاست استکباری است. باید جوانان را به ازدواج و نیز فرزندآوری بیش‌تر تشویق و ترغیب کرد؛ تا سیاست‌ها و برنامه‌های غلط گذشته دیگر ادامه نیابد.
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: موضوع رشد جمعیت کشور باید مورد توجه قرار گیرد و فرهنگ غربی و غلط «فرزند کم‌تر زندگی بهتر» از بین برود.
  • آیت‌الله صافی گلپایگانی: تحدید نسل برای همه‌ی کشورهای اسلامی زیان‌بار و تهدیدی بالقوه است.


رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرموده است:
ازدواج کنید و نسلتان را گسترش دهید که فزونی شما برای من افتخارآفرین است حتی بچه‌ی سقط شده‌تان.
تَناكَحُوا تَكثُرُوا فَإنّي أُباهي بِكُمُ الأُمَمَ حتّى بِالسِّقطِ (السرائر الحاوي لتحرير الفتاوي‏ به نقل از مستدرك الوسائل‏)

برای اطلاعات بیش‌تر شما مخاطبان گرامی، کتاب ارزشمند «کاهش جمعیت، ضربه‌ای سهمگین بر پیکر مسلمین» اثر علامه طهرانی را برای دانلود قرار داده‌ام. برای دریافت آن به بخش دانلود مراجعه نمایید.

 


دریافت کد صلوات شمار

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 5 شهريور 1393برچسب:کنترل جمعیت,, | 10:2 | نویسنده : حرف دل جامعه |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ایستگاه صلواتی